KURSET ER UDSOLGT Det kan være lidt af en jungle at hitte rede i, hvordan en klage over en rejse skal håndteres, uanset om gæsten har ret eller ej.
Heldigvis kan rejsebureauerne benytte en lang række juridiske greb, når gæsterne klager. Man skal bare lige lære dem at kende og lære at bruge dem.
Men det kræver, at man lærer fx pakkerejseloven at kende, og selvom det lyder som noget, der kun er for jurister, så kan de fleste rejsebureaumedarbejdere faktisk være med.
På vores klagesagskursus, der løber over to dage, gennemgårREJS' jurister pakkerejseloven, så både begyndere og mere øvede kan være med.
Og dem, der måske trænger til at få støvet deres klagesagsviden af, vil også have stort udbytte af at deltage.
At man lærer pakkerejseloven godt at kende, er ikke nødvendigvis lig med, at den klagende gæst ikke kan have ret i sin sag, men det kan for eksempel betyde, at man som bureau ikke kommer til at kompensere med mere end det, der er praksis for.
Samtidig lærer man de mest gængse faldgruber ved rejsebureauets udbudsmateriale at kende, så man undgår at skulle betale kompensation for fx at have oversolgt en rejse.
Kurset er kun for medlemmer af REJS - Travel Industry Denmark og henvender sig til alle, der til daglig sidder med kundeklager, kundeservice, produktion og markedsføring med mere.
Det koster 2000 kr. + moms at deltage. Prisen er inkl. fuld forplejning begge dage.
21. og 22. maj 2025: Dansk Erhverv, Søren Frichs Vej 40b, stuen 2, 8230 Åbyhøj – UDSOLGT